“Убедени сме, че трябва да помагаме на младите”

“Убедени сме, че трябва да помагаме на младите”

Наскоро нашият опитен колега Съби Ангелов (Senior Account Manager в екипи BOSCH Automotive, Bluebeam и Workforce) говори пред десетки ученици в Софийската професионална гимназия „Джон Атанасов“. Това отдавна не е изолиран случай – вече над 10 години Съби и много други колеги от Немечек България изнасят лекции и презентации в училища и университети, подкрепят младежи в дуална форма на обучение, включват се в различни образователни инициативи и програми на компанията.

В навечерието на студентското издание на нашата ИТ работилница Speed IT Up, си поговорихме със Съби за това какво го вдъхновява да работи с младите хора месец след месец, година след година.

Как премина последното представяне в “Джон Атанасов”?

Получи се добре, имаше сериозен интерес и изглежда беше полезно на всички. Този тип лекции имат за цел просто да загатнат какво има зад завесата в ИТ сектора. С времето съм се ошлайфал и, макар и нескромно, смея да твърдя, че мога да направя 2 учебни часа интересни, забавни и полезни за учениците.

Какво представяш най-често?

Винаги започвам с представяне на различните роли в ИТ сектора. Защото съществуват стереотипи, често остарели, за това какво вършат хората в софтуерните компании. Например, че по цял ден кодят. А в Немечек България има много колеги, включително аз, които работят по доста проекти, без да се налага да пишат код. Също така, младите хора често на са чували за системна администрация, бизнес анализ, UX, QA, DevOps. 

Втората част от лекцията е по-скоро мотивационна. Защото държа децата да знаят, че има много начини да постигнат онова, което искат, дори да не е свързано с ИТ индустрията.

Каква е обичайната реакция по време на и след една такава лекция?

10% от младежите си гледат в телефоните, 50% чуват това-онова, а около 40% са истински заинтригувани и слушат внимателно. Лекциите ми задължително са интерактивни и задавам много въпроси, за да провокирам реакция и да има дискусия. Радвам се, че винаги след края има мнозина от аудиторията, които идват да говорят с мен, да зададат своите въпроси.

Какво стои всъщност зад всички обучителни инициативи на Немечек България? Някой би казал, че основната причина е да бъдат привличани нови служители от най-ранна възраст…

Не мисля, че това изобщо е мисъл, която минава през главата на някого, който се включва в нашите инициативи. Наша ясна убеденост е, че ние имаме задължението да помогнем на младите. Нашата философия е проста: ако в България има повече софтуерни специалисти, това ще бъде добре за всички компании тук. А несъмнено и за нас. Освен това, с годините разбрахме, че не ни трябват просто някакви софтуерни работници, а са ни нужни добри, качествени кадри. Така че е наша отговорност да се погрижим за общото качество, а то впоследствие ще се натрупа.

От колко време се занимаваш в подобни инициативи?

Над 10 години. 

Какво те мотивира да продължаваш?

Казват, че е най-добре да се учиш от грешките на другите... просто споделям грешките си и изводите, до които съм достигнал през последните двайсетина години в ИТ индустрията. Ако по този начин някой може да тръгне оттам, докъдето аз съм стигнал... би било доста ефективно, нали?

Голямата ми мотивация идва от това, че младите хора искат да се променят. Силно вярвам в промяната и за това й помагам.

Научете повече за обучителните програми на Немечек България

Share this post on:


Related Articles