From Recession to Reinvention: Кризата като възможност, силата на информацията и клиентът в центъра

From Recession to Reinvention: Кризата като възможност, силата на информацията и клиентът в центъра

Организираният от нас бизнес форум From Recession to Reinvention беше от онези събития, които са не просто среща на бизнес лидери, а истински генератор на идеи. В рамките на два дискусионни панела, водещи фигури от Немечек България, Nemetschek Group, Ricoh Europe и DocuWare, както и опитни икономисти разсъждаваха върху стратегически решения за дългосрочно бизнес развитие, начини за преодоляването на предизвикателства и правилни инвестиции в квалифицирана работна ръка и иновации.

Панелистите се обединиха около разбирането, че за да може бизнесът да е гъвкав и едновременно с това – устойчив, е нужно да открива възможностите дори във времена на криза; да се съсредоточи върху благополучието на своите служители; да взема обосновани и базирани на точни данни решения; и да не забравя, че клиентите трябва да бъдат в центъра на всичко.

Кризата като възможност

Форумът бе част от специалните събития, с които Немечек България отбелязва своята 25-а годишнина. И тази впечатляващо дълга история е изпълнена с множество доказателства, че кризите могат да бъдат не само заплаха за бизнеса, но и възможност за развитие. И именно софтуерните организации най-ясно разбират това.

"Немечек България се обособи като самостоятелна компания именно по време на световна криза", споделя изпълнителният директор и мажоритарен собственик на Немечек България Георги Брашнаров. "Още тогава осъзнавах, че временните икономически предизвикателства не могат и не трябва да спъват нашия бизнес. В следващите години успешно преминахме през още няколко местни и глобални кризи, включително през пандемията. И всяка от тях доказваше на бизнеса отново и отново, че в основата на неговата гъвкавост и сигурност трябва да бъде дигитализацията и иновациите, движени от софтуерната индустрия."

Информацията е новото злато

Именно дигитализацията на бизнеса бе сред лайтмотивите на форума. Няма и как иначе. Най-важното мото в света на бизнеса днес е именно "информацията е новото злато". Защото тъкмо точните данни и правилното боравене с тях дава възможност на бизнесите за преодоляване на кризи, но и за намиране на нужната стабилност, която да ги направи истински конкурентоспособни.

"Строителната индустрия е един от най-слабо дигитализираните отрасли в световен мащаб. Това обаче ще се промени скоро, за да може този бизнес да се приспособи към новите реалности”, сподели Ив Падрин, изпълнителен директор на Nemetschek Group. “За  да има повишаване на ефективността и устойчивостта на тази индустрия, там трябва да се правят стратегии и да се вземат решения, базирани изключително на данни. И именно съвременните софтуерни инструменти могат да дадат достъп до тази информация, да извадят на преден план проблемни звена и тенденции, да правят прогнози. Започва нова епоха за строителната индустрия, в която изкуственият интелект и създаването на "дигитален близнак" на всяка сграда ще бъдат от огромно значение. Това пък открива огромни възможности за развитие както за всички, заети в строителството, така и за всички нас. Искаме да бъдем двигател за дигиталната трансформация на този бизнес сектор, за по-ефективното взаимодействие между професионалистите в него, за превръщането му в по-печеливш и устойчив бизнес.”

Клиентът в центъра на бизнес процесите

Последното би трябвало да се подразбира. Но всъщност знаем за достатъчно фрапантни случаи, в които големият бизнес сякаш забравя, че преди всичко трябва да гледа към своите клиенти, техните нужди и възможността за подобряване на техния живот и работна ефективност.

"Клиентите са най-важни и фокусът върху тях и тяхната удовлетвореност е задължителен", сподели Дейвид Милс, член на борда на Ricoh Europe. "Когато придобихме DocuWare през 2019 г., знаехме, че това е важно решение. Но пандемията така силно ускори нуждата от дигитализиране на документацията и правилното й управление, че DocuWare станаха от първостепенно значение за нашия бизнес. Те са истински пионери в този специфичен софтуер и винаги са работили, запознавайки се отблизо с нуждите на своите клиенти."

"В европейската и световната бизнес вселена все още има много тъмни петна – например по-неквалифицираната работна сила и по-малкото ИТ специалисти, енергийната криза, инфлацията и рецесията, политическата нестабилност, търговските конфликти и войни, както и кибератаките”, каза от сцената Михаел Бергер, президент на DocuWare. “В такива условия компаниите често оптимизират разходи, което се отразява и на преживяването на клиента. Последното обаче е напълно недопустимо, защото за да достигнем отвъд тъмната космическа материя и да достигнем звездите, ни е нужно дълбоко познаване на нуждите на клиента. Едва след това можем да предложим силно бизнес решение, което да е от полза и за клиента, и за нас. Нашата компания работи отдавна и е наясно с негативните тенденции в различните индустрии. Тенденции и практики, които затрудняват нормалната работа на професионалистите, или ги карат да се занимават със скучни, монотонни задачи с хаотично съхранена информация. Ние знаем, че пътят напред е чрез дигитализация, автоматизация и предлагане на клиентите на софтуерни инструменти, които са едновременно ефективни и удобни за употреба. Днес DocuWare е по-силна и по-важна софтуерна система откогато и да било, със стотици хиляди потребители. Радвам се, че извървяхме пътя дотук заедно с Немечек България и се радвам, че продължаваме напред заедно.”

Share this post on:


Related Articles